Cégünkről

DSC 7683 small

„NEM VAGYUNK A LEGNAGYOBBAK, ÉPPEN EZÉRT VAGYUNK A LEGJOBBAK!”

A DENV-AIR CÉG BEMUTATÁSA:

Cégünk alapköveit Gyenese József tette le, aki azóta is fáradhatatlan lendülettel és lelkesedéssel keresi a mindig megújuló technikai lehetőségeket. Pályafutása során volt az ikonikus nagyvállalat a Győri Rába gyár főmérnöke, a Rekard hajtóműgyár műszaki igazgatója és a Bécsi műszaki egyetem fejlesztési projekt mérnöke. Nevéhez fűződik a kúpfogaskerék gyártás bevezetése a Rábánál, hajtómű és bolygóműves rendszerek fejlesztése, és hegesztő robotok bevezetése Magyarországra az IGM Rekard együttműködésnek köszönhetően. Innen már csak egy kis lépés volt a csavarkompresszor technológia.


Bécsben ismerte meg a GardAusztria céget, így velük közösen megalapították a Gard-Air Kft-t, mely a Gardner Denver világcég Magyarországi képviselete lett. A rendszerváltás időszakában így rengeteg magyar nagyvállalathoz telepítettek Gardner Denver kompresszorokat, így megalapozva a márka erejét Magyarországon. Fia és lánya az egyetemeik elvégzése után csatlakoztak a céghez, majd 1998-ban a budapesti telephely kialakításával egy időben, a céget átszervezték, és DENV-AIR Kft-ként folytatták a megkezdett munkát, immár 100%-ban családi tulajdonosi körrel. A Gardner Denver cég márkaképviseleteként, országos lefedettséggel látták el és látjuk el mind a mai napig a kereskedelmi és szakszervizi teendőket.

A Gardner Denver már a 90-es években is az energia-megtakarítás elkötelezett híve volt így a Turn-Valve (forgószelepes) technológiával akkor egyedülálló módon 20-25 energia-megtakarítást tudtunk elérni úgy, hogy a sűrítő térben a csavarorsók alatti ablakok kinyitásával részterhelés esetén kevesebb levegő került sűrítésre és a többletet visszaáramoltatta a szívófejhez. Ez az energetikai szemlélet azóta is meghatározója az új kompresszoraink fejlesztésének.
A 2000-es évektől elkezdtük a saját márkánk kiépítését, először a MODULO és ENERGY családdal, majd egy másik innovatív olasz céggel együttműködve bevezettük a piacra a DENV-AIR RVG, RVK és RVD csavarkompresszor családot. Ezt követte az DENV-AIR MDVN és MDVS mobilkompresszor család is mellyel a Latin Amerikai piacra is sikerült betörnünk.

A LÉGÁGY nevű szabadalmunkhoz, mely a világ nagy részén szabadalmi védettség alá került, egy speciális kis kompresszort fejlesztettünk és 2005-ben elindítottuk a gyártását Győri telephelyünkön. A kompresszorral az ágy keménységét lehet állítani a felhasználók napi kényelmi igényei szerint, fekve távirányítóval.

A külföldi kereskedelmi igények növekedése miatt, kerestük a fejlesztés új lehetőségeit.
Az inverteres (fordulatszám szabályzós) technológia megismerésével és ezen technológia tökéletesítésével is sokat dolgoztunk az olasz fejlesztőkkel. Láttuk, hogy csak azok a kompresszorok lehetnek a jövő berendezései, amiket a nulláról felépítve eleve erre a technológiára alkalmasnak terveznek meg. Egy speciális motorral és hajtáslánccal. Csak így lehetséges, hogy a szabályozás 100%-ról akár 25%-ra csökkenthető legyen. A motorok hűtésének problémája alacsony fordulatszámnál egy igen jelentős fejlesztési területté vált, nem kevésbé a csapázás kialakítása inverteres technológiák esetén. Itt több gyakorlati tapasztalat alapján a kompresszoraink motorjaiba már szigetelt csapágyakat építettünk be.

A Gardner Denver csavarkompresszor képviselet mellett, mely a világ egyik legjelentősebb kompresszortechnikai cégcsoportjának számit, tömörítve magába több száz gyárat és márkanevet (Wittig, CompAir, Elmo Richle, Tamrotor, Bottarini, GD, Champion...), cégünk a STANLEY dugattyús kompresszorok importőre, a ROTAIR gyár képviselete, az OMI forgalmazója és szervize, és a HONDA kisgépek nyugat magyarországi képviselője is egyben. Országos szervizhátterünknek köszönhetően, ezen berendezések karbantartását és szervizét is biztosítjuk. A víztisztító vállalatok felé gyártjuk egyedi fejlesztésünket, a DENV-AIR csatornatisztító berendezést, mely pulzáló sűrített levegővel hárítja el a dugulásokat és lerakódásokat, alap ellátását mobilkompresszorral biztosítjuk és komplett szűrősorral is ellátjuk az olajmenteség elérése miatt. DENV-AIR Limpia Playa néven, homoktisztító berendezést is fejlesztettünk, mely a karibi fehér-homokos strandok elszennyezett partszakaszait tudja megtisztítani. Büszkén mondhatjuk, hogy Kubában nem csak a mobil és elektromos kompresszoraink ismertek, hanem szinte mindegyik Gaviota luxushotel a partnerünk, professzionális HONDA kertészeti gépeinknek és homoktisztítóinknak köszönhetően.

Sok egyedi tartályos kompresszor összeépítés tapasztalatai alapján kezdtük el az új kompakt csavarkompresszor családunk kifejlesztését.

Sűrítőblokk felújító tevékenységünk tapasztalatai alapján tudtuk, hogy a legideálisabb kialakítás az lenne, ha sem ékszíjas sem fogaskerekes áttétel nem kerülne a kompresszorokba. Ezzel a gyártók lényegében felpörgetik a sűrítőblokkokat, így egy kisebb blokkal tudják ellátni az adott igényeket. Mivel ezzel a blokkcsapágyak élettartama jelentősen csökken, mi szerettünk volna ettől az öreg technológiától elkanyarodni. Kerestük a piacon fellelhető úttörő munkát végző fejlesztőkel a kapcsolatot, míg egy állami delegációnak köszönhetően, kialakítottunk egy innovatív együttműködést a cégcsoportunk egyik beszállítójával. Új partnerünk éppen hasonló elgondolások alapján végezte a fejlesztéseit mely tevékenységhez időben tudtunk kapcsolódni. Közös fejlesztésünk eredményei lettek azok a prototípusok melyek az új DAAM és DAPM 100%-os direkt meghajtású kompresszorcsaládunk elődjeit jelentették. Itt már a sűrítőblokk tengelyére lett a motor forgórésze szerelve, így megvalósítottuk az ideális 100%-os direkt meghajtást, minden áttételi veszteség és hibalehetőség elhagyásával.


Az inverteres kompresszorok csapágyhibáinak kiküszöbölésére, (mivel az elektromos erővonalak hátasára a motorcsapágyak zsírja sok kompresszornál kiolvadt, így váratlan meghibásodást eredményezett) sokat ötleteltünk azon, hogy nem lehetne-e a hátsó csapagyat elhagyni. Partnerünk blokkfejlesztéseinél volt egy olyan megoldás, hogy ha fele olyan hosszú, de átmérőben megnövelt motort alkalmazunk, akkor a sűrítőblokknál lévő csapágy elegendő. Mi ezt a blokkmegoldást választottuk és az idő minket igazolt. A motor csapágyak így teljes mértékben elhagyhatók lettek, egy újabb jelentős hibalehetőséget ezzel sikerült elhárítanunk. Új motorjaink így teljesen kezelésmentesek!

3 éves tesztelési és tökéletesítési fázis következett, mely során bérkompresszor parkunk egységeiként, a vevőinknél teszteltük a prototípusokat. A fejlesztés alapját ez értékelemzési módszer adta. Így a szívófejnél egy mágnes szeleppel megoldottuk azt, amit régen 3 szelep vezérelt, a tömlőket mindenhol fémcsövekre cseréltük így csökkentve a meghibásodás lehetőségét, elhagytuk az ékszíj tárcsákat, a fogaskerék áttételeket és a kuplungszerkezetet is, a mobiltelefonokhoz hasonló modern, színes, érintőképernyős vezérlőpanelt kaptak a berendezések és a mágneses oldalajtókkal is percek alatt szerelhetővé tettük a gépeket, melyeket eddig oldalanként 8-10 csavarral szinte bonthatatlanná tettek a piaci versenytársaink.
A DAPM kompresszorok ráadásul már a legmodernebb Permanens Mágneses motort kapták mellyel további 2-8% energia-megtakarítást értünk el, az addig is jelentősnek számító 30%-os energia-megtakarításon felül, mely a fordulatszám szabályzós technológiának volt köszönhető. A tesztgépeink tapasztalata alapján, a felhasználóink a konkrét áramfelvételi méréseik szerint, körülbelül 40-45%-al kevesebb energiát fogyasztottak, mint a régi fix fordulatú kompresszorukkal. Teljes megelégedettséggel zártuk ezt a teszt időszakot, elindíthattuk a piaci bevezetést.

A kompresszor külső megjelenésének megtervezéséhez felkértük Bogányi Gergely Arany-rajzszög díjas grafikust, aki egy hihetetlen dinamikus és modern design-t alkotott, feszes vágott élekkel. A színvilághoz a BMW designe csapatának R1200 RS motorja adta nekünk az ihletet. Gergely munkájának köszönhetően kompresszoraink hihetetlen modern stílust kaptak, vágott fehér oldalfelületek, fekete alsó betétek és merész ék alakú piros díszítések, amik nagyon dinamikussá tették a megjelenést. Nagyon elégedettek lettünk a grafikai tervekkel, ilyen szép kompresszort eddig még nem láttunk a piacon.

Európai uniós pályázat alapján építettük új gyártócsarnokunkat, ahol a kompakt kompresszoraink összeszerelését végezzük. A tartályt cégünk közösen fejlesztette a magyar gyártóval, így a piaci szereplőkhöz képest egy sokkal stabilabb berendezést kapunk, mely minden oldalról jól targoncázható és kézi emelővel "békával" is könnyen mozgatható. Kiemelten megerősítettük azokat a területeket ahol az emelési és mozgatási pontok találhatók, ezeket a kockázatértékelésünk alapján módosítottuk.
Meglepően tapasztaltuk, hogy más gyártóknál mennyire borulékony és csak oldalról emelhető tartály megoldásokat alkalmaznak, mellyel így egy furgonba sem lehet betenni a kompresszoraikat.
A hűtveszárítóinkat és a szűrőinket már a mi márkanevünkre gyártatjuk régi olasz partnerünkkel.
A kompakt kompresszorok összeszerelésénél is már csak fix fém csövezést alkalmazunk a régi tömlős megoldások helyett, így profibb a kompresszor megjelenése és többet nem kell vevőinknek a tömlők anyagfáradási problémáival foglalkoznia, a berendezés csövezése örökéletű lett.

A kompresszorokat mindenben a vevőink elképzelései szerint építjük, minden egyedi igény figyelembevételével. Speciális szűrősorok, kondenzátum leválasztók felszerelése vagy akár egyedi szín elképzelések megvalósítása is lehetséges. Vevőink ott lehetnek az összeszereléskor, figyelemmel követhetik az elképzeléseik maradéktalan megvalósítását.
Minden elkészült kompresszorunk érintésvédelmi vizsgálaton is átesik, mely dokumentációt a kompresszor minősítési papírjaival együtt az ügyfeleinknek is természetesen átadunk.
A berendezés tesztjáratására is örömmel látjuk a végfelhasználót, hogy még a leszállítás előtt is letesztelhesse új kompakt kompresszorát.
Az ISO minőségbiztosítási rendszerünk tökéletesítéseként, minden kompresszorunknál csapágyrezgés mérést is végzünk a minőségellenőrzési folyamatunk végén, így minden egyes sűrítőblokk kezdeti állapotáról is tesztjegyzőkönyvet készítünk. Ezzel garantálni tudjuk, hogy cégünket csak 100%-ban tökéletes állapotú kompresszor hagyhatja csak el. A rezgésmérést a vevőinknél pedig 4000 óránként ingyenesen újra és újra elvégezzük, így a kompresszoraink állapotáról pontos állapot nyomon követési dokumentációnk van. Ezzel teljes kontrol alatt tudjuk tartani az általunk eladott berendezéseket, a főegység csapágyainak állapotát és így időben előre tudjuk jelezni a csapágycserék elvégzésének esedékességét.
A kompresszorainkat nagyon alacsony üzemeltetési költségek és kedvező szervízárak jellemzik.

Palettánk jelenleg 5,5 kW-tól 132 kW-ig terjed, mellyel teljes mértékben lefedhető a magyar vállalatok sűrített-levegős igénye.

Külkereskedelmi hálózatunk Szlovákiától Ausztriáig, Romániától Csehországig lefedi a környező országokat, de örömmel várjuk újabb viszonteladók jelentkezését. A latin-amerikai piac ellátására, már több mint 15 éve Havannában tartunk fent saját irodát és szervizcsapatot.

Az elmúlt 4 év eladási alapján közép Európa és Magyarország minden pontján megtalálhatóak kompresszoraink, a kis kategóriáktól a 132 kW-os nagyipari megoldásokig. A több mint 400 vásárlónk teljes megelégedettségére.
Befektetéseinknek köszönhetően, körülbelül 60-80 db legyártott kompresszort tartunk raktáron, 5,5 kW-tól 75 kW-ig, hogy vevőinket azonnal ki tudjuk szolgálni, akár 55-75 kW-os kompresszorral is, egy napon belül. Tudjuk, hogy gyakran a gyorsaság a legfontosabb.
40 darabos bérkompresszor palettánk is egyedülálló, így azonnali segítséget tudunk nyújtani a felújítások alkalmával is. Hatalmas alkatrész raktárkészletünk és professzionális szervizünk is rendelkezésükre áll, így a sűrítőblokk és motor felújításokat is házon belül meg tudjuk oldani, rendkívül rövid határidőn belül.

Az elmúlt évek fejlesztései:

  • a színes érintőképernyős vezérlőpanelünk aljára nyomógombok is kerültek, így ha kesztyűvel akarják indítani a berendezést, az is lehetséges
  • opcionális hő-hasznosító rendszer beépítése mellyel a befektetett energia 74% megtakarítható, az olaj-víz hőcserélőnk beépítésével így a hulladékhő meleg víz, vagy fűtés előállítására használható
  • permanens mágneses motor a DAPM energiatakarékos kompresszorokban
  • külső léghűtésű IP55-ös motorok a régebbi belső hűtéses motorok helyett, a DAAM7,5 - DAAM60 és a DAPM7,5 - DAPM60 közötti kompresszorainkba
  • különleges, zárt rendszerű olajhűtésű motorok a DAAM75 - DAAM175 és a DAPM75 - DAPM175 közötti kompresszorainkba, így nehézipari körülmények között is egyenletes, tökéletes a hűtés
  • továbbfejlesztett szívófej, halkabb leszellőztetés
  • távfelügyeleti rendszer kiépítése a kompresszorokhoz, így a szervizünk a távolból is felügyelheti a kompresszor működési állapotát
  • DAAM és DAPM „Silver line” a kedvezőbb árfekvésű, kis kompakt kompresszort keresők igényeire optimalizálva, 200 literes nagy szériában gyártott légtartállyal, kedvezőbb árú hűtveszáritóval, kisebb burkolattal, előszűrő nélkül, a mágneses oldalajtók elhagyásával, egyszerűsített vezérlő szoftverrel.

A jövő fejlesztései:

- szoftver fejlesztés mellyel az ország összes DENV-AIR kompresszora látható lesz a felügyeleti rendszerünkben és az Ipar 4.0-nak megfelelően az adott kompresszorok automatikusan üzennek a központunknak a karbantartásokkal vagy az esetleges hibákkal kapcsolatban

- szeretnénk mindig egy-két lépéssel előbbre tekinteni és utat mutatni a kompresszorok technológiai fejlesztési lehetőségeinek, így a jelenleg gyártott „Red line” szériájú DAPM kompresszorainkat, melyek jelenleg körülbelül 40% energia-megtakarítást tudnak, továbbfejlesztettük. Új szériánk a DAPM „Carbon line”, mely ķétfokozatú sűrítésének köszönhetően, minden eddigi energia-megtakarítást is felülmúl. A kompresszorban két sűrítőegység van, a saját két permanens mágneses motorjával. Mindegyiket egy-egy külön inverter vezérel, az egyik blokk elősűrít a másik a végsűrítő. A vezérlés mindig az ideális fordulaton működteti a fokozatokat. A kompresszor így egyenletes nyomást és egyenletes hőmérsékletet tart folyamatosan, miközben a két invertert a legoptimálisabban szabályozza az új vezérlőegység. Ezzel az ideális sűrítési lépcsők betartásával, a fizika törvényszerűségeinek köszönhetően, további 10-15% energia-megtakarítás érhető el. A prototípus már 2,5 évet futott tökéletesen, azóta annyit módosítottunk, hogy az eredetileg vertikális blokk elrendezést horizontálisra változtattuk, így a két sűrítőblokk stabilabban dolgozik, a rezgése minimálisra csökkent.
Ez már tényleg az a csúcs ahova a kompresszoroknak el kell egyszer jutnia.
Nálunk már ki is próbálhatja! A DAPM „Carbon line” szériájú új kompresszorunk már tesztelhető a győri bemutatótermünkben.
A kompresszorral így körülbelül 50% energia-megtakarítás érhető el amennyiben változó az üzemük sűrített-levegő felhasználása.
Ne felejtse el, hogy a beépíthető hő-hasznosítónkkal a befektetett energia 74%-a még megmenthető. Új kompresszora, így az energia-megtakarításának köszönhetően akár 1,5 éven belül megtermelheti a beszerzési árát.

Várjuk telephelyeinket, győződjön meg Ön is személyesen a jövő technológiájáról!

Üdvözlettel a DENV-AIR cég csapata

 

dscn4394

p1010053

dscn4278 2

csarnok2

csarnok 1 denvair kompresszorok

denvair kompresszor gyor telephely 001

denvair kompresszor gyor telephely 002 denvair kompresszor gyor telephely 003
denvair kompresszor gyor telephely 004 denvair kompresszor gyor telephely 005 denvair kompresszor gyor telephely 006

 

HONDA MÁRKAKÉPVISELET

2006-tól cégünk a HONDA kisgépek észak-nyugat Magyarországi képviselője. Bemutatótermünkben megtekinthető és kipróbálható a HONDA kisgépek komplett választéka. Szervizszakembereink pedig ellátják az új és a régi HONDA gépeik komplett szervizét, karbantartását. Ne feledje a HONDA gépekhez 1+2 év garanciát kap!

denvair honda lompresszor gyo budapest 

KEZDŐ OLDAL